top of page
  • Szerző képeKB könyvesblog

Philip Kerr - Berlin Noir

Ha egy szóval kéne összefoglalnom a könyvet, azt mondanám: kemény.


Ha hard-boiled krimiről van szó, általában egy New York-i sikátor sötétjéből, a csatornából feltörő gőzfelhő mögül kilépő kemény hekus jut az eszembe, de el kell ismernem, ennél van keményebb nyomozó is. Ugyanis lehet, hogy az USÁ-ban ha túl messzire mész, könnyen ólmot vacsorázhat az adott detektív, a náci Németországban azonban a tét még ennél is durvább: egy rossz lépés következménye könnyen koncentrációs tábor lehet.

Kép forrása: 𝓴𝓘𝓡𝓚 𝕝𝔸𝕀/Unsplash
Kép forrása: 𝓴𝓘𝓡𝓚 𝕝𝔸𝕀/Unsplash

A kockázat tehát magas, az ügy szövevényes, a csábítás erős, a pia még erősebb, az alvilági szereplők fenyegetése és a pártharcok szövevényei is emelik a tétet. Én hihetetlenül élveztem Bernard Günther karakterét, bár az igaz, hogy kicsit parodisztikusan hathat másoknak. Például a könyv elején van egy ilyen bekezdés: "Másnap szürke és nyálkás reggelre ébredtem. A szám úgy bűzlött, mint egy kurva alsóneműje, megittam egy csésze kávét, és átfutottam a Berliner Borsenzeitungot..."


Remélem érezzük, hogy miért erős a könyv. Különösen a végén van egy csavar és egy olyan esemény, amelyet olvasva hangosan káromkodtam, ez úton is elnézést kérek az esetleg már alvó szomszédaimtól. Erősen ledöbbentett, és habár kitalált szereplők, azért elolvasva is nagyon erős hatása volt. Összefoglalva egy szerintem igen érdekes, izgalmas koncepció, nagyon jól megírt sztori, néha kicsit túltolt, de szerethető keménységgel. Egyszeri olvasásra, strandra, kikapcsolódásra is ajánlani tudom.


Szubjektív értékelés: 10/7


Amennyiben szeretnéd megvásárolni a könyvemet, az alábbi linken megteheted és támogathatod is a blog működését:


Köszönöm, ha segítesz további könyvek vásárlásában!

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page